پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

گریدی که برای کاربرد های عمومی صنعتی مناسب است

گرید شیمیایی دارای خلوص مناسب که دارای حداقل های مورد نیاز “سازمان دارویی ایالات متحده آمریکا” است و برای استفاده در غذا، دارو و کاربردهای پزشکی، مورد تایید است. او تولید این مواد در حجم انبوه را در ۱۸۲۷ تحت عنوان “مجموعه ابداعات دارویی و شیمیایی “که شامل کلیه آلکالوئیدهای شناخته شده آن زمان بود برای فروش عرضه کرد. گرید تحلیلی با خلوص بسیار بالا که به صورت ویژه ای برای استاندارد سازی محلول های حجم سنجی و آماده سازی استاندارد های مرجع ساخته می شود . یک گواهینامه ای تحلیلی به دنبال درخواست داده می شود . همان گونه که از شکل (3) مشخص است، با افزایش زمان، تولید گاز متان نیز افزایش مییابد تا زمانی که با مصرف کامل سوبسترا، میزان تولید به یک مقدار مشخص میرسد و ثابت می­ماند. همچنین اسانس گیاه رازیانه که یک داروی گیاهی فوق العاده است در دارو سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به هیچ عنوان برای استفاده در غذا، دارو و پزشکی دارای خلوص مناسب نمی باشد. گرید شیمیایی دارای خلوص مناسب که دارای حداقل های مورد نیاز “سازمان دارویی اروپا” است و برای استفاده در غذا، دارو و کاربردهای پزشکی، مورد تایید است.

مواد شیمیایی ساخته شده تحت فرآیند های مناسب آزمایشگاهی که با پیش نیاز های سازمان دارویی آمریکا هماهنگی دارد . در این زمینه بیشترین تمرکز تحقیقاتی بر درون گیری ترکیبات فعال دارویی مخصوصاً داروهای سایتوتوکسیک بوده است. مناسب برای استفاده در برای کاربرد های عمومی . محصولات دارای میزان خلوصی که برای استفاده در کاربرد های عمومی مناسب هستند. بالاترین میزان کیفیتی که این ماده ی شیمیایی از نظر تجاری می تواند داشته باشد . جامعه ی مواد شیمیایی آمریکا به صورت رسمی برای این ماده ویژگی هایی وضع نکرده است . عبارت A.C.S به معنای ماده ی شیمیایی است که با ویژگی های وضع شده توسط جامعه ی مواد شیمیایی آمریکا هماهنگی دارد. AR(ACS) همان گرید AR است که پیش نیاز های جامعه ی مواد شیمیایی آمریکا را دارد. استفاده از اسانس ها به عنوان عوامل ضد باکتری، ضد ویروس، ضد قارچ، ضد انگل و ضد حشره سابقه‌ای به قدمت تاریخ دارد. 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدحسن هاشمی مدنی عضو انجمن آسیبشناسی ایران در خصوص مشکلات آزمایشگاهها پس از افزایش نرخ ارز اظهار کرد: کار آزمایشگاهها وابسته به کیتهای آزمایشگاهی و مواد اولیه است تا سال گذشته ارز تخصیص یافته به آزمایشگاهها بر اساس ارز 3 هزار و 200 تومانی بود اما اکنون همان ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی به تجهیزات آزمایشگاه ها تخصیص پیدا کرده است. در آزمایشگاه های مختلف با اهداف آزمایشگاهی گوناگون، نیاز به خرید مواد آزمایشگاهی وجود داشته و با در نظر گرفتن میزان حساسیت موجود در خصوص مواد اولیه آزمایشگاهی، لازم است که حتما این مواد از تامین کننده یا واردکننده تخصصی صورت بگیرد. می توان میزان نگهدارنده در محصول نهایی را کاهش داد. روغن دانه آفتابگردان- روغن طبیعی روغنها نقش مهمی در فرمولاسیون امولسیونها ایفا می کنند از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

در جدول ذیل بعضی از مواد اولیه مورد مصرف در فرمولاسیون مواد غذایی و کرمهای بهداشتی و عملکرد و نقش آنها در فرمولاسیون آمده است. همانطور که می دانیم استفاده از این مواد به دلیل ایجاد تنوع در طعم، اصلاح و پوشاندن عطر و مزه های ناخوشایند و تاکید بر طعمها در مواد غذایی بسیار مرسوم و متداول شده است. موادی که با پیش نیاز های قوانین “کدکس” مربوط به مواد شیمیایی غذایی مطابقت دارند . گرید شیمیایی دارای خلوص نسبتا بالا که مقدار دقیق ناخالصی های آن نامشخص است؛ به طور کلی برای استفاده های آموزشی مناسب است. اسید با خلوص بالا که توسط شرکت E. Merck. اسید هایی که برای بررسی حداقل 33 فلز متفاوت استفاده می شوند . در حال حاضر از مواد بسیار مختلفی برای تامین نیازهای متفاوت پوست، مانند اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه یا روغن جوجوبا برای پوستهای خشک استفاده می شود. دیگر دسته بندی مواد شیمیایی که بر اساس خلوص آنها است و از معروف ترین گرید بندی های مواد شیمیایی است در زیر آمده است.