پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

آرایش طبیعی خود را در خانه بسازید (آموزش)

یکی دیگر از راه های داشتن پوستی سالم، استفاده از پاک کننده های مناسب برای پاک کردن آرایش از روی صورت است. با توجه به قیمت بالای پاک کننده های شیمیایی موجود در بازار، استفاده از جایگزین ها سالم و مقرون به صرفه به نظر می رسد.

پاک کننده های خانگی ترکیبات بسیار جالبی هستند که خواص بالایی دارند و استفاده از آنها می تواند شادابی را به پوست شما بازگرداند. این نوع پاک کننده برای افرادی که می خواهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند مناسب است و می تواند همراهی همیشگی برای داشتن پوستی سالم باشد.

مهمترین مزیت استفاده از پاک کننده های آرایش خانگی این است که محصولات پاک کننده آرایش غیر ارگانیک و تجاری می توانند اثرات آلرژیک زیادی بر مصرف کنندگان داشته باشند. اما این عوارض در هنگام استفاده از محصولات ارگانیک بسیار کاهش می یابد. بنابراین بسیاری از پزشکان و متخصصان بر استفاده از محصولات و پاک کننده های گیاهی و دست ساز تاکید دارند.

من فاطمه حبشی هستم و در این آموزش کوتاه قصد دارم در مورد نحوه درست کردن بهترین مواد پاک کننده آرایش صحبت کنم. پیشاپیش از کمک شما در این مقاله سپاسگزاریم.

1 - روغن نباتی

این یک گزینه رایج است که از روغن برای پاک کردن آرایش شما استفاده می کند. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما روغن اضافی می تواند چربی را از منافذ شما پاک کند. با روغن مناسب می توانید پوست بسیار چرب یا خیلی خشک خود را متعادل کنید، زیرا پاک کردن آرایش با روغن برای انواع پوست مناسب است. رایج ترین روغن ها برای این کار روغن زیتون و کرچک و همچنین روغن آفتابگردان، گلرنگ، آووکادو و روغن نارگیل هستند.

همچنین بخوانید: آکنه ولگاریس (علائم، علل و روش های درمان و پیشگیری)

برای استفاده از این روغن ها به عنوان پاک کننده آرایش، بسته به نوع پوست خود، مقدار کمی از ترکیبات روغن فوق را به مدت 1 تا 2 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید (نیازی به شستشو یا مرطوب کردن پوست از قبل ندارید). اجازه دهید بین لایه ها خشک شود. صورت خود را با قسمت تمیز حوله پاک کنید و یک لایه روغن ملایم روی صورت خود بمالید تا جذب شود.

2- آتش

ژل آلوئه ورا یکی از موادی است که می توان آن را با هر ماده مغذی ترکیب کرد و ساختاری معجزه آسا ایجاد کرد. از همین ژل آلوئه ورا می توان برای پاک کردن آرایش، تقویت مژه ها و ابروها و تمیز کردن منافذ پوست نیز استفاده کرد.

3-عسل

عسل که به طور طبیعی ضد باکتری است، در برابر آکنه عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده آرایش، عسل را با کمی آب مخلوط کرده و صورت خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

4-رز

این عصاره گیاهی علاوه بر پاک کردن آرایش، خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. نکته مهم در استفاده از گلاب برای پاک کردن آرایش این است که حجم گلاب مصرفی باید کمی زیاد باشد تا بتوان آرایش های چرب را پاک کرد. گلاب معمولاً همراه با مواد دیگر برای پاک کردن آرایش استفاده می شود.

پاک کننده آرایش طبیعی

همانطور که می دانید، مواد گیاهی نسبت به مواد شیمیایی قدرت کمتری در پاک کردن آرایش دارند. بنابراین گاهی اوقات با ترکیب یک یا چند مورد از این مواد می توان اثر پاک کنندگی آنها را افزایش داد. در زیر به معرفی ترکیبات گیاهی موثر برای پاک کردن آرایش می پردازیم.

همچنین بخوانید: پارافین درمانی را در خانه بدون تجهیزات تمرین کنید

ترکیبی از شیر و عسل

برای تهیه این محلول ۵ قاشق غذاخوری شیر بدون چربی را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که شیر باید چند دقیقه در دمای اتاق باشد، زیرا شیر خیلی گرم یا خیلی سرد می تواند کیفیت محلول را تحت تأثیر قرار دهد. این مقدار پاک کننده طبیعی برای یک بار پاک کردن آرایش کافی است.

ترکیب آلوئه ورا و عسل

مقدار مساوی ژل آلوئه ورا و عسل را با هم مخلوط کرده و 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی به آن اضافه کنید تا اثر پاک کنندگی افزایش یابد. مخلوط رب را در ظرفی ریخته و به مدت یک تا دو هفته در یخچال قرار دهید.

مخلوطی از جوجوبا و ویتامین E

برای تهیه یک پاک کننده خانگی با خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی، یک یا دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با مایع موجود در یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید، همچنین می توانید چند قطره روغن زیتون یا نارگیل را نیز به این ترکیب معجزه آسا اضافه کنید. به راحتی می توانید این پاک کننده را با یک پد پنبه ای روی پوست خود بمالید.

مخلوطی از روغن کرچک و آب لیمو

ترکیبی از روغن کرچک، روغن زیتون و چند قطره آب لیمو یک راه عالی برای پاک کردن آرایش از روی پوست خشک است. اما در واقعیت، این ترکیب چیزی بیش از یک پاک کننده آرایش است. خواص ضد التهابی و ضد حساسیت محلول روغن کرچک باعث بهبود لایه سطحی پوست پس از مدتی می شود. به همین دلیل صورت را نرم و لطیف می کند.

همچنین بخوانید : چگونه رژ لب اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

مخلوطی از گلاب و روغن نارگیل

برای تهیه یک درمان خانگی، می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به یک لیوان آب اضافه کنید. این پاک کننده آرایش دست ساز دارای خواصی مانند حفظ تعادل چربی پوست، روشن کننده و پاکسازی صورت و پاکسازی عمیق منافذ است و به لطف وجود گلاب به روشن شدن پوست صورت کمک می کند.

در پایان این مطلب به این نکته اشاره می کنم که این پاک کننده های گیاهی برای آرایش روزانه استفاده می شوند و جایگزین دائمی پاک کننده های شیمیایی نخواهند بود، اما می توانید چند روز در هفته برای تقویت صورت خود از این پاک کننده ها استفاده کنید. . پوست و پاک کردن آرایش استفاده شده

همچنین توصیه می کنم در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک به این مواد، مصرف آن ها قطع و با پزشک مشورت شود.

من فاطمه حبشی، متخصص و مدرس پوست و مو هستم و از شما بابت خواندن این مقاله سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر آموزشی می توانید به دوره های آکادمی فلدورا مراجعه کنید.

آرایش طبیعی خود را در خانه بسازید (آموزش)