پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

به روز رسانی وردپرس 5.5


به روز رسانی وردپرس 5.5 یکی از مهم ترین به روز رسانی های سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه آپدیت های اصلی را منتشر می کند و سپس در تاریخ های مختلف، آپدیت های جزئی را برای تصحیح نسخه اصلی که خود نسخه وردپرس است که شاخه ای از شعبه جدید است منتشر می کند. در هر پست به معرفی عمده آپدیت ها و ذکر امکانات می پردازیم و در قسمت دانلود می توانید دسته بندی آنها را بیابید. با وبلاگ همراه باشید تا در مورد به روز رسانی 5.2 و شاخه های آن صحبت کنیم.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و ایجاد وب سایت و وبلاگ است که به شما امکان می دهد با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای وب سایت خود (متن، ویدیو، تصاویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که امکانات خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد و بعداً به عنوان یک نرم افزار متن باز (PHP) یا سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه از PostgresKival وجود دارد، این سیستم رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک یکی از دوستان مت مولنوگ (مدیر توسعه دهنده وردپرس) ایجاد شد و از آن روز وردپرس به معروف ترین و پرکاربردترین وبلاگ تبدیل شد. ابزار ساخت هاست و وب سایت با سرعت و پیشرفت عالی. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت با این CMS در جهان راه اندازی شده است.

به روز رسانی وردپرس

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یکی از بهترین سازندگان وب سایت در جهان است، بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS ایجاد کرده اند. ما یک مقاله در مورد به روز رسانی و ویژگی های خاص انجام خواهیم داد، اما به طور کلی این اولین آپدیت است. این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریت جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب سازگار با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر برای وردپرس نسخه 1.1 است).

وردپرس 5.5

ویرایشگر بلوک بهبود یافته

ویرایشگر بلاک وردپرس جایی است که شما تمام وقت خود را در آن صرف می کنید و از آن برای ارسال پست استفاده می کنید. این بخش همیشه در معرض تغییر و به روز رسانی است. تغییرات در نسخه جدید وردپرس باعث عملکرد بهتر این بخش شده است. از جمله این تغییرات عبارتند از:

دایرکتوری ادعاها و وبلاگ

نسخه های جدیدتر وردپرس دارای فهرستی از بلوک ها هستند. این بدان معنی است که اگر می خواهید از بلوکی استفاده کنید که قبلاً در سایت شما موجود نیست، به طور خودکار دستورالعمل ها را در بخش Block Directory مشاهده خواهید کرد.

لیست بلوک ها مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد بلوک های مختلفی را به وب سایت خود اضافه کنید. البته شامل بلوک وردپرس نمی شود که شامل بسیاری از بلوک های وردپرس می شود که با نصب ابزار دیگری می توانید از آنها استفاده کنید.

تغییرات رابط در ویرایشگر بلوک

شاید بیشتر قابل توجه در وردپرس 5.5 تغییرات بصری در ویرایشگر بلاک باشد. نقاطی در لبه عناصر ایجاد می شود که آن را کاربردی تر می کند.

به عنوان مثال، دکمه اضافه کردن یک بلوک جدید محبوب شده است و دید آن با پس‌زمینه افزایش یافته است.

خود تصویر را در ویرایشگر بلوک ویرایش کنید

وردپرس 5.5 به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر را در خود ویرایشگر ویرایش کنند. یعنی می توانید ارتفاع، عرض، نسبت ابعاد و زاویه تصویر را بدون خروج از ویرایشگر تغییر دهید و در صورت نیاز آن را برش دهید.


برداشت شده از: https://blogten.ir/wordpress-up-5-5/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد