پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

مزایای درد پا از زانو به پایین


همچنین بن فیت با در اختیار داشتن مواد معدنی مهمی چون کلسیم و فسفر سبب افزایش تراکم استخوانها شده و از شکستگی و ترک استخوان که منجر به درد پا از زانو به پایین میشود کمک میکند. استخوانها و مفصل انگشت شست پا روزانه به دلیل راه رفتن، ایستادن، دویدن و سایر فعالیتهایی که باعث ایجاد وزن بر روی پاهای شما میشوند، تحت فشار قرار میگیرند که میتواند منجر به التهاب و تورم دردناک در داخل و اطراف انگشت پا شود. چرا که با گذشت زمان، سطح بالای گلوکز در خون میتواند باعث آسیب به مخاط رگهای خونی کوچک پا و باریک شدن و سخت شدن این عروق و کاهش جریان خون در پا شود. با این حال اگر سرد شدن پاهای شما به دلیل هیچ بیماری زمینهای نیست، راهکارهایی برای گرم کردن آنها وجود دارد. رینود اولیه که شایعترین نوع این بیماری بوده و علائم خفیفتری دارد. داروهایی مانند مهارکنندههای بتا که برای فشارخون بالا تجویز میشوند و برخی از داروهای میگرن نیز میتوانند سبب رینود ثانویه شوند. اما اختلالات گردش خون نیز می تواند رخ دهد و باعث درد شود.

اضطراب: هنگامی که مضطرب هستید، بدن هورمون آدرنالین آزاد میکند و این هرمون علاوه بر اینکه بدن را برای حالات سخت آماده میکند، باعث میشود خون از قسمتهای کم اهمیت بدن مانند دست و پا برای محافظت از اندامهای اصلی شما دور شود و همین موضوع باعث سرد شدن دستها و پاها میشود. اگر دست ها و پاهای شما اغلب سرد است یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، بهتر است با پزشک مشورت کنید. رینود ثانویه که به آن سندرم رینود نیز میگویند و ممکن است جدیتر بوده و در سنین بالاتری ظاهر شود. دیگر آسیبهای عصبی: علاوه بر آسیبهای عصبی ناشی از دیابت، صدمه دیدن یا دیگر مشکلات پزشکی نهفته نیز میتواند نوروپاتی محیطی را به دنبال داشته باشد. به صورت مکرر بیماران به این مرکز مراجعه میکنند و تصور میکنند که مشکل آنها از پا و یا زانو می باشد. رشد خوش خیم ستون فقرات می تواند عصب سیاتیک را فشرده کند و یکی دیگر از پاسخ ها به سوال علت درد سیاتیک پای چپ چیست؟ پس به طور خلاصه شایع ترین علت درد سیاتیک پارگی یا فتق دیسک L4-L5 و L5-S1 است .

بیماری بورگر به مصرف تنباکو مربوط است و باعث تورم رگهای دستوپا میشود که جریان خون را کُند کرده و میتواند لخته خون و عفونت ایجاد نماید. این عفونتها عموما اگر به موقع تشخیص داده شوند و درمان صحیح برای آنها تجویز بشود خطر نخواهند داشت و با درمان به موقع کل مشکلات از جمله عفونت رحم و درد لگن و پا برطرف خواهد شد. نوروپاتی محیطی ممکن است به علت بیماری کبد یا کلیه، عفونت یا ژنتیک باشد. افرادی که دیابت ندارند هم ممکن است به نوروپاتی محیطی دچار شوند. ممکن است، ریشه درد ساق پا از عصبها باشد. ممکن است این درد را در ساق پا و ران خود احساس کنید. افرادی که نوروپاتی محیطی دیابتی را تجربه می کنند در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی تری در پاها یا ساق پاهایشان هستند ، از جمله صدمات و یا حتی قطع پا. هنگامی که تنگی نخاع ایجاد می شود ، این روزنه ها باریک یا مسدود می شوند و عصب ها فشرده می شوند. معمولا غده های چربی بالای پا رشد می کنند؛ اما در هر جایی از بدن ممکن است این غده ها دیده شوند. یکی از شایعترین و همینطور آزاردهنده ترین علایم دیسک کمر در پاها که باعث درمان اشتباه میشود ، احساس گرفتگی و اسپاسم عضلات پاها است.

بیماری رینود یک بیماری نادر است که باعث میشود رگهای خونی در دست و پاهای شما هر زمان که احساس سرما یا استرس میکنید، باریک شوند؛ در این حالت خون نمیتواند به دست و پایتان برسد و ممکن است پوست شما سفید یا آبی رنگ شود. تنها راه درمان بیماری بورگر، ترک مصرف تنباکو به طور کامل است. اگر فرد دیگری هم در خانواده شما دچار چنین مشکلی است، حتماً آن را به پزشک خود اطلاع دهید. اگر فکر میکنید دلیل سرد شدن پاهای شما یکی از مواردی است که در بالا به آن اشاره شد، بهتر است برای معاینات دقیق به پزشک مراجعه کنید. بیماری بورگر در مردان و در افراد زیر ۴۵ سال شایعتر است. در برخی از افراد دیابت میتواند به نروپاتی محیطی دیابت منجر شود که شکلی از آسیب عصبی است. تیروئید غدهای پروانه مانند است که در گردنتان قرار دارد و میتواند عامل سردی پاهایتان باشد. درمان آنمی به نوع عارضه بستگی دارد. یک سری از بیماریها از دیابت گرفته تا آنمی میتوانند علت سردی پاها باشند. سردی پاها برای بسیاری از افراد اتفاق رایجی است. نتیجه این وضعیت کندی، ضعف، یا سنگینی عضلات است. درد رشد در کودکان ممکن است با کاهش آستانه درد یا در برخی موارد با مسائل روانی مرتبط باشد.

در طول گرفتگی عضلات یک احساس سفتی وجود دارد که شب هنگام و در افراد مسن شایع تر است. بونیون اغلب با بالا رفتن سن افراد ظاهر می شود. اگر گرفتگی عضلات دارید، سعی کنید با اطراف پاشنه پا راه بروید. وقتی استرس دارید، بدنتان خون را به سمت میان تنه و مرکز بدن میفرستد و از دستها و پاها دور میکند. گفتنی است تمام این اقدامات از سوی بدن در واکنش به مواجهه با استرس زیاد است. تالوس چه نوع استخوانی است؟ تشخیص و درمان: با پا درد چه کنیم؟ سرمای هوا عموما دلیل اصلی یخ کردن پاهاست که معمولا با پوشیدن یک جفت جوراب اضافه رفع میشود. آسیب عصبی ممکن است به علت آسیب مانند یخ زدگی شدید باشد، یا ممکن است به علت یک وضعیت پزشکی اصلی ایجاد گردد. زمانی که شما مبتلا به کم خونی هستید، بدنتان کمتر از حالت عادی گلبول قرمز تولید میکند که کمبود آهن علت اصلی این مسئله است. بیماریهای سیستمیک مثل انواع دیابت در صورت عدم درمان و کنترل مناسب میتواند بی حسی در اندام تحتانی شما ایجاد کند. افرادی که به دیابت مبتلا هستند، اگر بهدرستی دیابت خود را کنترل نکنند، بهمرور دچار آسیبهای عصبی از خفیف تا شدید و فلجکننده میشوند که این شرایط به نام نوروپاتی دیابتی نیز شناخته میشود.

این امکان وجود دارد که بدون دیابت نیز به بیماری عروق محیطی دچار شوید. داروی دیگری به نام آمپول تتراکوزاکتاید نیز وجود دارد که باعث آزاد شدن کورتون طبیعی انسان از غده فوق کلیه می شود. به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، سردی پاها میتواند واکنش طبیعی بدن نسبت به دمای پایین باشد، اما میتواند چیزی مرتبط با یک عارضهٔ پزشکی نیز باشد که نیاز به درمان دارد. پزشک میتواند هرگونه دلیل ممکن و عارضهٔ احتمالی را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. با رژیم غذایی مناسب و دارو، کلسترول خونتان را کاهش دهید.. همچنین سعی میشود تا با استراحت کردن، یخ درمانی منظم و گاهی اوقات تزریق استروئید التهاب و درد مفصل انگشت شست کاهش داده شود. همچنین ممکن است برای ارزیابی حساسیت پاها، نقاط مختلف پا را فشار دهد. همچنین این بیماری در زنان و افرادی که سابقه خانوادگی دارند، بیشتر دیده شده است؛ با این حال رینود بیماری خطرناکی نیست. میتوانید این تمرین را با قرار دادن نوارهایی در بالای زانو و اعمال کمی فشار دشوارتر کنید. سپس آن را روی پاهای سرد خود اعمال کنید و به آرامی و به مدت 10 دقیقه از روی پا تا انگشتان خود را ماساژ دهید.پس از ماساژ ، جوراب پنبه ای بپوشید.

به عنوان مثال، ممکن است آنها را زیر آب روان ماساژ دهید، آنها را با منتول مالیده، جوراب خود را بپوشید و سپس کمی چای بنوشید. به گزارش خبرآنلاین، یخ کردن پاها اتفاقی عادی است و در بیشتر موارد جای نگرانی نیست. علائم دیگری که میتوانند همراه با سردی پاها وجود داشته و نشاندهندهٔ یک عارضه یا بیماریاند شامل موارد زیر میشوند:. به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از «اینسایدر» نوشت: «احساس سرما در پاها اتفاقی معمول است و در بیشتر موارد مساله نگرانکنندهای محسوب نمیشود. اگر احساس سرما در پاها را به صورت مزمن تجربه میکنید، این ممکن است نشانهای از یک مشکل زمینهای باشد. اگرچه دیابت ممکن است به خودی خود باعث سرد شدن پا نشود اما برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 در پاهای خود آسیب عصبی یا نوروپاتی را تجربه میکنند. اگر بیماری رینود داشته باشید، برخی از عروقتان نیز ممکن است مشکلدار شوند، یعنی رگهایی که خون را از قلب به سایر قسمتهای بدن میرسانند. این هورمونها به تبدیل غذا و اکسیژن به انرژی نیز کمک میکنند. برخی از افراد به دلیل ساختار پاهایشان در شب، بیشتر درد پا را تجربه میکنند. بستری بودن برای مدت طولانی، دیابت و بیماری های مختلف است که به اعصاب و عضلات افراد صدمه می زند از دیگر علل انگشت چکشی است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین متخصص ارتوپد در تهران لطفا از سایت ما دیدن کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد