پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

یک جاروبرقی خوب چه ویژگی هایی دارد؟


معروف است که نظافت یکی از شرایط ضروری زندگی انسان است. ما به نظافت در سبک زندگی، کار و حتی خودروهایمان نیاز داریم. جاروبرقی وسیله ای است که به خصوص در خانه به این کار کمک می کند. امروزه این دستگاه ها به جز پاکسازی زمین از گرد و غبار و زباله، اهداف دیگری نیز دارند. اما جاروبرقی های مختلف زیادی در بازار وجود دارد که تصمیم گیری در مورد آن دشوار است. درست است که انتخاب جاروبرقی مناسب برای نیازهای ما گیج کننده است. ما در این مقاله سعی می کنیم این مشکل را برای شما حل کنیم. این مقاله به شما کمک می کند تا ویژگی های یک جاروبرقی خوب را بشناسید. سپس، این موارد را با نیازهای خود مقایسه کنید و گزینه های خود را برای یافتن بهترین دستگاه محدود کنید

قدرت مکش بالا

جاروبرقی ها در واقع از طریق قدرت مکش کار می کنند. این نیرو توسط یک موتور داخلی تولید می شود. هر چه موتور قدرتمندتر باشد، قدرت مکش بیشتری ایجاد خواهد شد. در نتیجه جاروبرقی کارایی بیشتری دارد و در جذب همه آلودگی ها و گرد و غبار بهتر عمل می کند. هنگام انتخاب جاروبرقی به میزان قدرت آن توجه کنید. این واقعیت که قدرت آنها بین 600 وات و 3000 وات متغیر است چیز خوبی است، اما به خودی خود عملکرد برتر را تضمین نمی کند. نکته مهم استفاده موثر از انرژی در سراسر سیستم است. این بدان معنی است که می تواند از جلوی کف و شیلنگ با استفاده مناسب از فیلترها و کیسه های گرد و غبار برای حداکثر مکش استفاده کند. بنابراین، برای این کار، تمام اجزای یک جاروبرقی خوب باید با هم کار کنند تا جریان هوای مطلوب برای مکش ایجاد شود.

آزمایشی وجود دارد که می توانید برای اطلاع از قدرت مکش واقعی جاروبرقی خود انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که تمام اتصالات به دستگاه شما به درستی بسته شده است. سپس آن را روشن کنید و آن را به سطح قدرت نهایی تنظیم کنید. سپس کف لوله به دیوار بسته می شود و استحکام آن اندازه گیری می شود.

جابجایی آسان

قابلیت مانور یکی از ویژگی های کلیدی هر جاروبرقی خوب است که اکثر کاربران از آن غافل شده و از آن عبور می کنند. مهم است که جاروبرقی به همه جا برسد. دستگاه باید به راحتی جابجا شود و برای انجام کار تمیز کردن به مناطق دور دست برسد. به دنبال جارویی با چرخ باشید که بتواند 360 درجه بچرخد. همچنین جاروبرقی باید عمودی باشد. این کار تمیز کردن پله ها را راحت تر می کند. به طور کلی، محورهای فولادی و کمک فنرها برای این کار مناسب هستند.

داشتن سیم برق طولانی و پیچیده بسیار ضروری است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به تعویض پریز برق در هر اتاق یا ایجاد تغییرات خاص، هر جایی را جاروبرقی بکشید. همه این عملکردها با هم قدرت مانور را افزایش می دهند و یک جاروبرقی خوب باید آنها را داشته باشد.

عملیات ساده

البته، هیچ کس نمی خواهد ساعت ها صرف یادگیری کار با جاروبرقی کند از طرف دیگر جارو باید در اسرع وقت استفاده شود بنابراین یک جاروبرقی خوب قبل از هر چیز باید ساده باشد به یاد داشته باشید که عملکرد ساده به معنای عدم وجود نوآوری و فناوری نیست لوله پلاستیکی موز باید بتواند در هر شرایطی ظرفیت جذب خود را حفظ کند. همچنین بهترین نوع دستگیره های فلزی تلسکوپی هستند با فشار دادن یک دکمه می توان آنها را برای هر فرد قد تنظیم کرد برخی از جاروبرقی ها فضای کوچکی در پشت جاروبرقی دارند که برای استراحت و آزاد کردن لوله استفاده می شود. می توانید لوله را در حین یا بعد از کار وصل کنید و مطمئن شوید که نیفتد برای راحتی بیشتر می توانید از جاروبرقی که کنترل از راه دور روی دسته دارد استفاده کنید.نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش  در این حالت نیازی به خم شدن روی دستگاه با فشار دادن کمر برای روشن و خاموش شدن و یا تغییر قدرت فنجان نیست.


سطح سر و صدای کم

اما میزان صدای خروجی از موتور در حین کار در تعیین یک جاروبرقی خوب بسیار موثر است. همه جاروبرقی ها پر سر و صدا هستند و این قطعا یک ویژگی مثبت نیست. بنابراین لازم است موتور سوییپر را به گونه ای بهینه کرد (معمولاً با عایق صدا) که از هرگونه صدای بیش از حد موتور جلوگیری شود. برخی از انواع جاروها نیز دارای ویژگی هایی مانند حالت بی صدا هستند که سطوح را بدون ایجاد صدا تمیز می کند. برخلاف تصور رایج، باید توجه داشت که هر چه قدرت جاروبرقی بیشتر باشد، صدای کمتری تولید می کند.

ابعاد و وزن مناسب

بسیاری از افراد بر این باورند که خرید یک جاروبرقی کوچک برابر با قدرت مکش کم و کیفیت پایین است. اما اینطور نیست. فرض کنید یک جاروبرقی خوب و بزرگ با قدرت مکش بسیار بالا خریده اید. اما به دلیل اندازه بزرگش نمی توانید آن را به راحتی همه جا ببرید و بسیاری از گوشه ها و ته جاهای غیرقابل دسترسی را نمی توان تمیز کرد. بنابراین بسیار مهم است که اندازه و اندازه جاروبرقی خوب باشد. علاوه بر سهولت حمل و نقل، سبکی و فشرده بودن نیز به تمیز نگه داشتن محیط شما کمک می کند. به عبارت دیگر، این ویژگی جارو کردن را از یک کار خسته کننده و خسته کننده به یک سرگرمی جالب تبدیل می کند.

با این حال، یک پاک کننده خوب نه تنها باید کار کند، بلکه باید ظاهر خوبی نیز داشته باشد. زیرا محیط وسایلی مانند کولر یا ماشین لباسشویی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مصرف انرژی کم است

ما باید مصرف انرژی و هزینه های ناشی از ماشین های تمیز را در نظر بگیریم. با توجه به افزایش هزینه ها، یک جاروبرقی خوب به صرفه جویی در این موارد کمک می کند. در عین حال، حفاظت از منابع و محیط زیست در زندگی روزمره ما بسیار مهم است. به طور معمول، یک برچسب بهره وری انرژی به هر ظرف خلاء چسبانده می شود. هر چه این نمودار به A نزدیکتر باشد، بهتر و کمتر قدرتمند است.

زندگی طولانی

مهم است که مدت زمان ماندگاری جاروبرقی را در نظر بگیرید. ممکن است مجبور شوید از قبل و هنگام خرید بیشتر بپردازید، اما این نوعی پس انداز برای آینده است. وقتی صحبت از کیفیت به میان می آید، هزینه اضافی وجود ندارد. اگر ابتدا محصول بهتری بخرید، مطمئن هستید که در آینده مشکل خواهید داشت. قطعات یدکی و پشتیبانی و گارانتی محصول را نیز در نظر بگیرید. عمر جاروبرقی معمولاً یک بار در هفته یا پنجاه بار در سال است. اما انتخاب یک محصول باکیفیت می تواند تضمین کند که عمر مفید محصول تا بیست برابر این اعداد است.

سیستم زهکشی تمیز

جاروبرقی چیزی فراتر از تمیز کردن سطوح، بهداشت عمومی است. در جزئیات بیشتر می توانید تمیزی هوای اطراف خود را مشخص کنید. اگر تمام گرد و غباری که از زمین جمع آوری می کنید دوباره آنجا بماند و به راحتی در هوا پراکنده شود چه؟ سیستم دفع زباله جاروبرقی ها معمولا به دو دسته تقسیم می شود.

کیسه: این سیستم شامل اکثر جاروبرقی های قدیمی می شود. در این نوع، ذرات ریز گرد و غبار به همراه سایر زباله هایی که جارو از سطح آن مکیده است در کیسه ای که معمولاً کاغذ یا پلیمر است می ریزند. این بسته ها دائمی و یکبار مصرف هستند. کیسه های دائمی باید پس از هر بار پر کردن طبق دستورالعمل سازنده تخلیه و تمیز شوند. اما کیسه های یکبار مصرف پس از پر شدن به سادگی دور ریخته می شوند. بنابراین، ارزش دارد که به انتخاب کیسه های جاروبرقی توجه کنید و نوع آن را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید.

مخزن (بدون کیسه): سیستم جمع آوری زباله و گرد و غبار در این نوع کمی متفاوت است. به نظر  نمایندگی بوش در ایران  این جاروها دیگر کیسه ندارند. در عوض، معمولاً یک مخزن شفاف وجود دارد که تمام گرد و غبار و زباله ها در آن جمع می شوند. نکته قابل توجه در مورد این محصول این است که گرد و غباری که هنگام تمیز کردن کیسه تولید می شود را ندارد. زیرا در هنگام مکش ضایعات را فشرده می کند و فقط باید مخزن را باز کرده و داخل جعبه زباله بریزید. این پاکت های کاغذی یکبار مصرف برای افراد مبتلا به آلرژی یا بیماری های تنفسی مانند آسم توصیه می شود. این افراد باید از استفاده از کیسه های دائمی خودداری کنند.


تجهیزات مناسب

بهتر از همه، جاروبرقی های مدرن لوازم جانبی مختلفی دارند که به طور خاص برای نیازهای فردی طراحی شده اند. این ابزارها گاهی به مکان های غیر قابل دسترس دسترسی می دهند و گاهی امکان نظافت سطوح مختلف را ارائه می دهند. به همین دلیل هر برس و سری ویژگی های متفاوتی دارد که توضیحات کامل آن را می توانید در دفترچه راهنمای محصول بیابید. در واقع، اگر ترجیح می دهید به جای گرد و غبار، «همه» کثیفی ها را از همه جاهای خانه مانند مبلمان، پرده و غیره جمع کنید، باید به دنبال جاروبرقی باشید که لوازم جانبی کافی داشته باشد. همچنین اگر حیوان خانگی دارید یا از پله‌ها می‌روید، حتماً باید از این ابزار استفاده کنید. می توان آن را به طور جداگانه خریداری کرد، اما ممکن است یافتن موردی که متناسب با مدل شما باشد دشوار یا حتی غیرممکن باشد.

مرحله نهایی

اگر می خواهید یک جاروبرقی خوب بخرید سعی کنید فریب تخفیف های فروشگاه های مختلف را نخورید. شاید این محصول روی کاغذ خوب و مناسب به نظر برسد، اما عملکرد و دوام کلی آن به سطح شرکت سازنده آن بستگی دارد. اگر به دنبال اطمینان و گارانتی هستید، حتما از شرکت های معتبر و برندهای معروف خرید کنید.

مهم نیست که نوع خاصی از جارو چقدر گران است. بستگی به بودجه شما دارد. اما خرید بهترین سطل زباله حتی اگر قیمت آن بالاتر از بودجه شما باشد، همچنان کار هوشمندانه ای است که باید انجام دهید. این وسیله ای نیست که بخواهید سریع آن را تعویض کنید و مدل یا طرح دیگری بخرید. در عوض، شما باید سال ها مشغول انجام کارهای سخت تمیز کردن محیط اطراف خود باشید. بنابراین، جارو مناسب خود را نسبت به سایر برندها انتخاب کنید و قیمت آن را زیاد سنگین نکنید.

خرید جاروبرقی در نگاه اول کار ساده ای به نظر می رسد. اما با وجود محصولات بسیار زیاد در بازار امروز، پیدا کردن محصول مناسب برای شما کمی دشوار شده است. به عنوان یک مشتری، باید تبلیغات شرکت های مختلف را نادیده بگیرید و آگاهانه انتخاب کنید. ترفند دستیابی به این هدف این است که تشخیص دهید چه چیزی یک جاروبرقی "خوب" را می سازد. اما مهم ترین نکته در هنگام خرید جاروبرقی، دانستن نیازهای خود است. چیزهایی مانند قدرت مکش و سیستم های زهکشی و فیلتر مهم هستند، اما دانستن نیازهای محیطی که دستگاه را برای آن خریداری می کنید نیز مهم است. ممکن است نیازی به جاروبرقی نداشته باشید که بتواند به عنوان دمنده عمل کند. بنابراین برای ویژگی‌های پایین‌تر پول بیشتری نخواهید پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد