پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

چاپگر لیزری بخریم یا جوهر افشان؟


اگر به دنبال خرید یک چاپگر هستید، باید در نظر داشته باشید که آیا چاپگر لیزری یا چاپگر جوهر افشان برای شما مناسب است. برای کسب و کار خود و بهترین و مقرون به صرفه ترین استفاده را از چاپگر خود داشته باشید.

پرینترهای لیزری و پرینتر جوهر افشان از انواع پرینترهای رایجی هستند که در کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه محصول از نظر ظاهر و عملکرد مشابه است، اما تفاوت های اساسی نیز بین آنها وجود دارد.

پرینتر لیزری چیست؟

پرینتر لیزری یکی از انواع پرینترهای موجود در بازار می باشد که با استفاده از آن می توان اطلاعات را از نرم افزار و کامپیوتر بدون مشکل و مشکل چاپ کرد، این محصول دارای طول عمر بالا و قدرت چاپ بالایی می باشد. کیفیت چاپ بسیار بالا است، چاپگر لیزری از آخرین فناوری پشتیبانی می کند.

تکنولوژی چاپ این محصول لیزری است، چاپ لیزری با برق اجرا می شود، مواد مصرفی این دستگاه کاغذ و جوهر لیزری است، جوهر مورد نیاز برای چاپ و چاپ در کارتریج جوهر لیزری در پودر تونر ذخیره می شود، مخزن کارتریج ارائه می شود. تونر در چاپگر لیزری توسط یک درام ساخته می شود.

دستگاه چاپگر ندارید؟

چاپگرهای جوهرافشان یکی از رایج ترین چاپگرهای موجود در بازار هستند که کیفیت چاپ خوبی دارند و می توان از آنها برای چاپ انواع تصاویر رنگی و نقشه ها با کیفیت خوب استفاده کرد. در این محصول فرآیند جوهر با استفاده از هد انجام می شود، جوهر مورد نیاز برای فرآیند چاپ در این چاپگر از مایع ذخیره شده در مخزن کارتریج تامین می شود.

چاپگر جوهرافشان قابلیت اتصال به کامپیوتر و نرم افزار را دارد و همچنین اطلاعات مورد نیاز شما را می توان با کیفیت دلخواه چاپ کرد.این چاپگر با استفاده از برق نیز کار می کند.

تفاوت بین چاپگر لیزری و پرینتر رنگی

اکنون که با چاپگرهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان آشنا شدید، این دو محصول را با هم مقایسه کرده و تفاوت ها و شباهت های آنها را برجسته می کنیم.

قیمت:

پرینترهای جوهرافشان ارزانتر و مقرون به صرفه تر از پرینترهای لیزری هستند، اما همچنان پرینترهای لیزری به دلیل دوام و عملکردشان گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به پرینترهای جوهرافشان هستند. بعداً به آنها اشاره خواهد شد.

هزینه تعمیر:

پرینترهای لیزری با استفاده از فناوری جدید طراحی و تولید می شوند، هزینه تعمیر و نگهداری کارتریج لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان ارزانتر است و برای نگهداری و سرویس پرینترهای جوهرافشان باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

ادامه:

پرینترهای لیزری و جوهر افشان آوافرهنگ هر دو بسیار بادوام هستند و می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد.

نوع کارتریج:

کارتریج در هر دو نوع چاپگر استفاده می شود، در حالی که کارتریج های لیزری در چاپگرها و جوهر افشان ها در چاپگرها استفاده می شوند. لیزر گرام ظرفیت چاپ بالایی دارد و با استفاده از تمام گاز در حین استفاده از آن می توان تا هزاران صفحه را در شرایط مناسب و ضروری چاپ و یا چاپ کرد.

کارتریج های جوهر افشان دوام کمتری نسبت به کارتریج های لیزری دارند و فرار بیشتری دارند، کارتریج های جوهر افشان گران تر از کارتریج های لیزری هستند و ظرفیت چاپ کمتر و کمتری دارند.

اتفاق افتادن:

پرینترهای لیزری فضای کمتری را اشغال می کنند و این دستگاه در اندازه های جمع و جور و شیک در بازار موجود است اما پرینترهای جوهرافشان فضای بیشتری نسبت به پرینترهای لیزری نیاز دارند.

سرعت چاپ:

سرعت چاپ پرینترهای لیزری به طور قابل توجهی بالاتر از سرعت پرینترهای جوهرافشان است، به طوری که می توان حجم زیادی از اطلاعات را با بهترین کیفیت در کمترین زمان چاپ کرد، در حالی که عملکرد چاپگرهای جوهر افشان کندتر از چاپگرهای لیزری است. .

ظلم و ستم:

ورق های چاپ شده وقتی از چاپگر لیزری بیرون می آیند خشک می شوند، اما ورق هایی که از چاپگرهای جوهر افشان بیرون می آیند حاوی رطوبت هستند، بنابراین باید مدتی صبر کنید تا خشک شوند.

قیمت کارتریج:

هزینه ای که برای خرید کارتریج پرینتر لیزری باید خرج کنید بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از هزینه خرید کارتریج چاپگر جوهر افشان است.

پرینتر لیزری بهتر است یا پرینتر جوهرافشان؟

با پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان و تفاوت آنها آشنا شدیم، حال سوال اینجاست که کدام گزینه برای کسب و کار شما مناسب است، به یاد داشته باشید که چاپگرها باید با توجه به نیاز کاربر و همچنین نوع کسب و کار انتخاب شوند.

چاپگر مناسب برای چاپ رنگی:

اگر کسب و کار شما نیاز به چاپ رنگی و چاپ انواع تصاویر رنگی بیشتری دارد، بهتر است از چاپگرهای جوهرافشان استفاده کنید زیرا این چاپگرها در چاپ تصاویر رنگی عالی هستند، اما چاپگرهای لیزری نمی توانند بهتر از این کار کنند. باید از چاپگر رنگی چاپ شود.

چاپگر مناسب برای چاپ سیاه و سفید:

پرینترهای لیزری انتخاب خوبی برای انواع دیگر چاپ هستند زیرا سرعت بالایی دارند و می توانید هر نوع اطلاعاتی را در مدت زمان کوتاهی چاپ کنید و محدودیتی برای چاپ وجود نخواهد داشت. شخصیت و مهارت آنقدر خوب است که این مردمک به ندرت از بین می رود و در جایی که کمبود خوبی پیدا می شود، می توان آن را ارزان تولید کرد.

پرینترهای لیزری نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند.تونر کارتریج های این محصول دارای ظرفیت و پایداری بالاتری هستند و از اتلاف وقت و هزینه برای تعمیر کارتریج جلوگیری می کنند.به طور کلی می توان گفت که پرینترهای لیزری به طور فزاینده ای ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند. پرینترهای جوهرافشان، مراقب باشید که هزینه چاپ با چاپگر لیزری بسیار ارزان است.

آیا کیفیت چاپ از چاپگر لیزری بهتر است یا چاپگر جوهر افشان؟

لطفاً توجه داشته باشید که هم چاپگرهای لیزری و هم پرینترهای جوهرافشان کیفیت خوبی در زمینه چاپ و چاپ دارند.

لطفا توجه داشته باشید که پرینترهای لیزری می توانند بر روی انواع کاغذهای نازک نیز چاپ کنند، اما این محصول هنگام چاپ رنگ ها روی کاغذ ضخیم و پی وی سی به خوبی کار نمی کند و چاپگرهای جوهر افشان نمی توانند به خوبی روی کاغذ نازک چاپ کنند، زیرا جوهر در کاغذ روی کاغذ قرار می گیرد. به دلیل قطرات و آب پخش شده بر روی کاغذ چاپ شده توسط چاپگر جوهرافشان، این جوهر به سمت بالا می‌ریزد و توانایی خواندن را از دست می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد