پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پارس خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

مواد معطر شمالی برای عطر و طعم آش سبزی


یکی از راه های افزایش طعم کرم سبزی افزودن سبزیجات تازه محلی به آن است. یکی از محبوب ترین سبزیجات محلی به ویژه در مناطق شمالی کشور استفاده از سبزی چوچاق و خالوش است. از اناریجه، سورگوم و ترشی نیز برای طعم دادن به آشپزی خانگی استفاده می شود.

فراموش نکنید که میزان مصرف سبزیجات در سوپ سبزیجات بسیار کم است تا ذائقه افراد را تحریک نکند. برای این کار با توجه به ترکیب تمامی سبزیجات معطر، شنبلیله را در قسمت های کمتر و مساوی اضافه می کنند.

در اینجا به معرفی دو نوع از سبزی طعم‌دار می‌پردازیم که اغلب در آشپزی خانگی استفاده می‌شوند.

چوچاق یا زولنگ

چوچاق سبزی محلی است که در شمال ایران به ویژه گیلان می روید. این گیاه محلی دارای خواص درمانی فراوان و طبیعتی گرم است. به سبزی چوچاق زولنگ نیز می گویند. این سبزی را می توان به مقدار بسیار کم در خورش قورمه سبزی استفاده کرد که آن را خوش طعم تر و خوش طعم تر می کند. این سبزی معطر و تلخ در خورش های خانگی به عنوان یک سبزی تلخ و پرطرفدار استفاده می شود و طرفداران زیادی به خصوص در میان مردم شمال اروپا دارد.

حلواش و گربه

در شمال بعضی ها از نوعی سبزی به نام خلواش برای تهیه آش سبزی استفاده می کنند و برای تکمیل طعم غذا از کمی چوچوک استفاده می کنند.

علاوه بر پختن، سبزیجات خشک را به صورت پودر در می آورند و در ماست و دوغ استفاده می کنند. خالوش خواص درمانی نیز دارد و مانند عرق گیاهی به عنوان یک عامل ضدالتهاب و ضد تورم استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد